Ont överallt

Ja det är vad jag har idag. Skulle egentligen tränat med Sofie idag men halsen känns sträv även den så känns bäst att låta bli, men det tar emot.... :-(

Igår sprang jag längdrekord! Både tidsmässigt och distans. Blev 17 kilometrar på 1 timme och 38 minutrar. Det är jag nöjd över. Påbörjade rundan med att springa till redbergsplatsen, vidare mot munkebäck, till Sanktsigfridsplatsen, mot Mölndal, sen vidare mot Liseberg, Ullevi, och sist tog jag en extrasväng för att plocka några sista kilometrar vilket resulterade i att jag fick nöta kilometer 16 och 17 i hyfsat brant uppförsbacke! Det var segt. Men annars gick det förvånansvärt bra ändå. Första tre km var sega, sen vid 8-9 km kom jag in i flowet och sprang utan att tänka. Göteborgsvarvet känns inte oändligt långt bort nu! Nu tänker jag inte öka långdistansen på ett tag utan köra på 16-17 km iaf de tre närmsta passen. Sen försöka mig på 18-19. Får öka långsamt. Men, nöjd är jag iaf!

Idag blir det träningsledigt som sagt. Vi ska ut till Torslanda sen och fixa vinterdäck på bilen, känns som att det inte är en dag för sent..


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0