Gravid lista <3

Jag fick reda på att jag var gravid: I slutet av oktober / början av november 2011

Såhär fick jag reda på det:
Jag testade febrilt varje dag efter ägglossingen ungefär fram tills jag plussade 4 dagar innan beräknad mens! :)

Detta gjorde jag efter att ha fått beskedet:
Fick först panik, tog ett nyss test med en gång och sen började tårarna spruta. Var antagligen chockad, men när chocken lagt sig var jag glad! Det var aldrig på tal om att vi inte skulle behålla barnet.

Jag tror det kommer att bli:
Tror stenhårt på att det kommer bli en liten pojke :) Men klyshigt nog så spelar könet ingen roll, så länge den är frisk och kry är jag nöjd. <3

Det här undviker jag att äta och dricka:
Självklart alkohol, nikotin och rökning och sånt, sen även inte äta rått kött, vissa ostar och viss fisk och allt det där.. Är ju en mindre djungel..

Lukter som jag inte klarade av i början: Stekos! Det klarar jag fortfarande inte av... Sedan fixar jag inte lukten som är inne på IcaFocus, uuuuurgh får kväljningar av bara tanken..

Första gången det rörde sig i magen: Det var i v. 13, var väldigt osäker på om det var bebis men allteftersom sparkarna växt sig större och fått tydligare karaktär kände jag faktiskt första fladdret i v. 13. :)

Första gången det började sparka ordentligt: Är bara i vecka 18 än så länge, men sedan en vecka tillbaka har jag fått rejäla små kickar som kan beskrivas som en fingerknäppning innifrån. <3

Såhär kändes de första sparkarna:
Minns när jag låg och solade och hade handen på magen och helt plötsligt bara poff! Kändes som om den tog i med all sin kraft och stötte fötterna i magen typ. Tyckte det var lite läskigt men samtidigt jäkligt coolt.

Musik jag spelar för bebisen i magen:
Ingen alls än så länge, brukar sjunga alldeles för högt när jag står i duschen dock, haha!

Magen började synas:
Hade väldigt svullen mage i början, men den "riktiga" magen började nog synas i vecka 15 tror jag :)

Såhär kände jag vid ultraljudet: Vi har inte varit på RULet än, men på kollen som vi gjorde i v. 13 var det helt fantastiskt! Låg mest och smilade hela tiden med tårar i ögonen och fick nästan en sån där "mammig stolt" känsla när jag såg den lille rulla runt och ha sig där inne. Helt obeskrivligt. <3

Första gången jag fick höra barnets hjärtljud kändes det:
Som en slags bekräftelse att allt var som det skulle :) Väldigt mysigt!

De första mammakläderna var: Mammaleggins som bara gled av magen i början, haha, hade nog lite för stora tankar, nu sitter dom dock som smäck!

Mina favoritmammakläder:
Mjukisbyxor och slappt linne, haha!

Lillen, vecka 18 (17+2)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0