Träning

Jag har länge surfat runt och försökt hitta någon inspirerande träningsblogg, driven av en människa i ungefär samma situation som jag befinner mig i just nu.

Jag försöker verkligen att komma i form, jag vill ha perfekt kropp. Jag tränar 5 gånger i veckan och då kör jag i 90% av fallen dubbelpass såsom core, MRL, bodypump eller spinning. När jag gymmar så kombinerar jag alltid det med kondition (ex. 40 minuter på crossen) och därefter en timma styrka.

Men frågan är ju. Men detta schema, hur lång tid kommer det ta? Tränar jag rätt? Borde fan skaffa en PT... Mitt träningsschema den här veckan består utav;

Måndag: Spinning 30 min och Core 30 min
Tisdag: Core 30 min och MRL 60 min
Onsdag: Cross (minst 40 min) och Bodypump 60 min
Torsdag: Styrka (minst 40 min) och MRL 60 min
Fredag: Fortfarande oklart, (men minst 100 minuters aktiv träning)
Lördag: Cross (40 min) och core 45 min (ej säkert, men målet är att klara det)

Okej, 6 dagar av 7 är inplanerade med träning denna veckan. Känner mig duktig.

Men frågan är, hur ska man äta? Jag vill bränna kalorier, samtidigt som jag vill gå ner i vikt (bli smalare helt enkelt) och samtidigt vill jag få en fast och slimmad kropp. Hur gör man? Jag måste nå mitt mål. Beach 2010. Då jävlar ska jag vara nöjd över mig själv.

Just nu väger jag ca 56 (sist jag vägde mig) och jag är 169 lång. Jag skulle helst av allt vilja gå ner till 47, men det kanske är ett orimligt mål eftersom att jag samtidigt bygger muskler. Men 50-52 skulle jag iallafall vilja väga, så det får bli mitt mål.

Let's go!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0