17 Maj

Idag är det måndag vilket innebär ett helt nytt schema inför veckans träning.

Måndag: Core 30 min + löpning 60 min
Sammanlagd träningstid; 90 min.
Kondis: 60 min
Styrka: 30 min

Tisdag: Core 30 min + MRL 60 min
Sammanlagd träningstid; 90 min
Kondis: 60 min
Styrka: ca 40 min

Onsdag: MRL 60 min + 30 min styrka (armar, bröst och rygg)
Sammanlagd träningstid; 90 min
Kondis: 60 min
Styrka: ca 40 min

Torsdag: MRL 60 min + Bodypump 60 min
Sammanlagd träningstid; 120 min
Kondis: 60 min
Styrka: ca 80 min

Fredag: Löpning 60 min + Styrka (rygg, mage och bröst) 60 min
Sammanlagd träningstid; 120 min
Kondis: 60 min
Styrka: 60 min


Den här veckan tänker jag även fokusera alltså F O K U S E R A på att äta så nyttigt och kolhydratsfattigt sam möjligt. Jag tänker även försöka minska mitt dagliga kaloriintag något.

Jag tänker mig ungefär så här...
Frukost: Havregrynsgröt med russin, banan och äpple (vatten att dricka)
Mellanmål: Någon frukt, vatten
Lunch: En lätt sallad, avokado med keso, spenat och stekt kyckling, knäckebröd med tomat osv... Det ska vara lätt.
Mellanmål: Möjligtvis en frukt, kanske några nötter, vatten.
Innan träning: CELCIUS. (rekomenderas verkligen)
Middag: Sallad med matvete bl.a., lax och spenat, stekt kyckling med keso, scramble eggs, tonfisk, helt enkelt ngt lätt.

Att följa en sådan här kost kommer antagligen bli en ganska så svår omställning för mig, eftersom att jag i dagsläget oftast äter rostad bröd till frukost, tycker väldigt mycket om pasta och ris osv... Jag föredrar liksom juice framför vatten. Men den här veckan så tänker jag bevisa att det är möjligt att äta gott och nyttigt och samtidigt hålla sig i vikt. Som man märker på mitt kostförslag så innehåller det ju varken något bröd, pasta, ris eller potatis vilket verkligen är kanon eftersom att jag vill minska ner mitt kolhydratsintag enormt drastiskt. Jag menar, beach 2010 närmar sig och jag vill kunna känna mig snygg. Visst att jag tränar 5 ggr i veckan, men jag har kommit på.... Det räcker inte med att enbart träna. Kosten MÅSTE ändras för att få resultat. Så nu JÄVLAR. nU JÄVLAR TÄNKER JAG KÖRA ALL IN.

Skall skriva en summering här på fredag, utvärdering m.m... Om hur den gångna veckan har gått. Wish me good luck! :)


Aldrig att jag tänker bli fet igen...




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0