20 juli.

Fatta sjukt, juli är snart slut!? Vilket för mig innebäratt jag har aktivt hållt igång min träning sedan april. 4 månader.. Okej det lät sjukt lite, men jag är stolt iallafall.

Blir iallafall ingen combat idag, behöver min vila innan jag drar mig mot jobbet. Får ta det ikväll på gymet som jag skrev igårkväll. Blir det bandet ska jag springa minst 7km. Woh.


Dagens matintag kmr se ut så här:
Frukost: 1 skål med lättyoughurt och fiberflingor + ett glas havremjölk + en smörgås med böcklingpsatej (mörkt bröd OFC)
Lunch: Bönsallad
Middag: Får väl bli bönsallad.. Uääk. Men det är nyttigt iaf. Börjar dock tröttna.
Kvällsmål: (mattias ska göra raggmunkar men vet inte om jag kan med att äta potatis = carbs...) men vi får se. Kanske smakar lite annars gör jag en god grönsallad.

Rtt mycket mat idag va? Waaaaah. Men måste ju orka med dagen också. Imorgon blir det core på förmiddagen så kör vi combat till kvällen. Blir en riktigt bra träningsdag i guess.

Jag har tänkt och tänkt på en sak. Seriöst blir upprörd varje gång jag har en överviktig människa säga "ah jag mår så dåligt, är så tjock.." då har man fan inte försökt alltså. ALLA kan, bara man kämpar. Bara man har viljan och en jävligt bra diciplin. För att träna sex gånger i veckan och ofta även köra dubbelpass varje gång (säg att man kör kanske 8-10 pass i veckan lixom, det kräver en JÄVLIGT STARK diciplin.

För jag menar, det räcker inte med att tro att om man tränar i 3 veckor så räcker det till för att få en vältränad kropp, in my ass heller. Man kan inte heller få den dära snygga platta magen genom att köra 500 situps per kväll. Visst, du bygger MUSKLER men fettet ÖVER musklerna finns alltid kvar. Det går INTE att punktförbränna fett. Felet många gör (inklusive mig själv) är att tänka "nu jävlar ska jag göra situps morgon och kväll" men tröttnar efter ett par veckor då man inte ser resultat.

Vill man mycket ( d.v.s. ha den fina vältränade kroppen) då måste man även offra sjukt mycket. Fritid, God mat, alkohol, osunt leverne, utekvällar, slappa dagar vid stranden (själklart kan slappande och sådant kombineras, men kom ihåg att tränar man 6 gånger i veckan så försvinner 1-2 timmar per dag förutom den dagen då man är HELT ledig.

En annan sak, man kan inte gå ut för hårt i början. Då orkar kroppen förmodligen inte med, utan man måste börja relativt lugnt (jag tränade ca 2 gånger i veckan i ett par veckor, gick därefter upp till 3 och ett par veckor senare till 4-5 per vecka och är nu uppe i sex. Klart, känner man att kroppen inte riktigt hänger med ska man ta sig ett par dagars vila med gott samvete, för gör man aldrig det kan det leda till väldigt svåra skador.

Sen, visst, man kan träna en fullsatt vecka. Det är riktigt grymt, men det räcker inte med 1,2,3,4 veckor.. utan man måste fasthålla träningstiderna sen. Det är det som kommer bli jävligt svårt, för mig. Jag hoppas och jag tänker använda varenda stönig del av min kropp för att lyckas. Jag ska bli SMAL. Det ska jag.

Jag har kommit fram till en del saker som måste vara självklara val för en person innan man börjar med sin träning.

1. VAD vill man åstadkomma?
2. HUR mycket är man beredd att offra? Kan man offra en STOR del av sitt liv för att nå sitt mål?
3. MOTIVATION man måste vara motiverad
4. TÅLAMOD man måste även vara utrustad med ett sjukt bra tålamod för att inte sluta bara för att resultat inte uppnåtts på ett par veckor
5. ENVISHET man ska aldrig vilja sluta kämpa

sen är ju kosten sjukt viktig också. för det spelar ingen roll hur träningen ser ut om man inte äter en bra kost, en ganska självklar sak, men det stämmer verkligen...

hahahahah med risk för att låta som ett psyko som tror sig veta allt, detta är bara hur det fungerar för mig.. men tror nog ändå att det är ganska så lika.

nu ska jag göra annat. ciaooooo

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0